חיפוש בתוכן האתר

יח אדר תשס"ט - יום הבר מצוה למ"מ גינזבורג - דף 4 הדפסה דוא
אינדקס המאמר
יח אדר תשס"ט - יום הבר מצוה למ"מ גינזבורג
Page 2
Page 3
Page 4
Page 5
Page 6
Page 7
Page 8
Page 9
Page 10
Page 11
Page 12
Page 13
Page 14
Page 15
Page 16
Page 17
Page 18
כל הדפים

רמזי המאמר ביבמות; הארת עיניו והעמדתו על רגליו

והנה כשבא כבר בעבודתו לזיכוך חלקו בעולם, ע"ז אמרז"ל (יבמות סג, א) אדם מביא חטים חטים כוסס כו'...

"אשכחיה רבי יוסי לאליהו אמר ליה כתיב אעשה לו עזר במה אשה עוזרתו לאדם אמר ליה אדם מביא חיטין חיטין כוסס פשתן פשתן לובש לא נמצאת מאירה עיניו ומעמידתו על רגליו". רבי יוסי הוא סוד ספירת המלכות, האשה, כנודע, והוא השואל "במה אשה עוזרתו לאדם", על מנת שיבין הוא עצמו מהו תפקידו ואחריותו כלפי מי שעשאו כלי, דהיינו סוד אליהו, סוד שם בן, רוח המלכות, סוד ה"רוחא דשביק בה בעלה", כח הכוסס והלובש, וד"ל.

כמה מרמזי המאמר: חיטין פשתן ר"ת חפ, לשון חפה – "בן חי [חיה יחידה כנ"ל, "ראה חיים עם אשה" דווקא, וד"ל] לחפה". חיטין ופשתן הם מזון ולבוש ("'ביתו' זו אשתו" ממש – הבית מכין את המזון והלבוש, וד"ל). חיטין פשתן = ז פעמים "מצא [אשה מצא טוב]", מזון לבוש = "אמת [מארץ תצמח]" = ז פעמים סג (חנה, אם שמואל), כמבואר באר"י (והו"ס "אהיה אשר אהיה"), ביחד = 1358 = ז פעמים צדק (מלכותא קדישא) = 14 פעמים מהיטבאל = ברוך שם כבוד מלכותו לעולם ועד (יחודא תתאה, שבשרש גבוה מיחודא עילאה, שדווקא בסוד יחודא תתאה מתחסד החסיד עם קונו עם קן דיליה ליחדא קודשא בריך הוא ושכינתיה בתחתונים, תכלית הכוונה של בריאת העולמות לעשות לו יתברך דירה בתחתונים דווקא). כוסס לובש, ר"ת כל, סוד יחוד כל-כלה (כמבואר במ"א). כוסס לובש עולה 484 = כב (אותיות לשון הקדש) בריבוע, שלמות התיקון של כל מעשה בראשית הנברא ב-כב אותיות (ובסוד "ואני אבטח בך" – "בטח בה לב בעלה").

"לא נמצאת מאירה עיניו ומעמידתו על רגליו" = 1939, יש כאן ז תבות, 1939 = ז פעמים עזר (הערך הממוצע של כל תבה) – "אעשה לו עזר" (הגמרא לא כוללת בציטוט את תבת "כנגדו" שכבר נדרש לעיל מיניה לענין אחר, ההיפך, לכאורה, של "עזר", ודוק). יש לומר ש"מאירה עיניו" כנגד "חיטין כוסס" (טעם חטה מאיר את עיני החכמה בנפש, חכמה – מספר הראשוני ה-חטה, 22 אותיות לשון הקדש הנ"ל) ו"ומעמידתו על רגליו" כנגד "פשתן לובש" (שבזכות הלבושים יכול לצאת לשוק ולשאת ולתת עם הבריות – שהרי לבוש נוטריקון לא בוש, כנודע – ובכך לעמוד על רגליו, על רכושו ופרנסתו). "מאירה עיניו" גם רומז לעלית הנשמה "לאסתכלא ביקרא דמלכא ולא יתיר", ואילו "מעמידתו על רגליו" רומז לתיקון חלקו בעולם, ודוק. מעזר נעשה זרע – זרעא חייא וקיימא ("חייא" מצד החיה ו"קיימא" מצד היחידה, וד"ל) – בגילוי כח האין סוף.

"אשכחיה רבי יוסי לאליהו" = 724 = "בית חדש" = "בכל עת יהיו בגדיך לבנים" = 13 ערכי מילויי הוי' ב"ה (כנגד יג מדות הרחמים, המלבנים את הבגדים, גיל יג למצות, ולחופה מצוה מן המובחר), כמבואר במ"א. "אעשה לו עזר במה אשה עוזרתו לאדם אמר ליה אדם מביא חיטין חיטין כוסס פשתן פשתן לובש לא נמצאת מאירה עיניו ומעמידתו על רגליו" = 6447 = אהיה פעמים רבקה. "אשכחיה רבי יוסי לאליהו אמר ליה כתיב אעשה לו עזר במה אשה עוזרתו לאדם אמר ליה אדם מביא חיטין חיטין כוסס פשתן פשתן לובש" = 5950 = כה פעמים רחל. "כתיב אעשה לו עזר במה אשה עוזרתו לאדם אמר ליה אדם מביא חיטין חיטין כוסס פשתן פשתן לובש" = 4940 = חוה פעמים 260 ( 10 פעמים הוי' ב"ה, לובש = 13 פעמים הוי' והשאר = גן עדן פעמים הוי', ודוק). "אדם מביא חיטין חיטין כוסס פשתן פשתן לובש לא נמצאת מאירה עיניו ומעמידתו על רגליו" = 4355 = אדנ-י (שם המלכות, האשה בכלל) פעמים בינה (ו"בינה יתירה ניתנה באשה" – "ויבן הוי' אלהים את הצלע"). "אשכחיה רבי יוסי לאליהו אמר ליה כתיב אעשה לו עזר במה אשה עוזרתו לאדם אמר ליה אדם מביא חיטין חיטין כוסס פשתן פשתן לובש לא נמצאת מאירה עיניו ומעמידתו על רגליו" = 7889 = 7 פעמים 1127 = "והיה הוי' למלך על כל הארץ ביום ההוא יהיה הוי' אחד ושמו אחד" = 49 (7 בריבוע) פעמים 23. נמצא ש-7889 = 49 פעמים 161, שם קסא ("אם אסק שמים", "איני יודע", שער ה-נ של הבינה, אמא עילאה) = 343 (7 בחזקת 3, עצמת אור החמה לעתיד לבא) פעמים חיה (זיו), שלמות התיקון של חוה, וד"ל ("אעשה לו עזר במה אשה עוזרתו לאדם אמר ליה אדם מביא חיטין חיטין כוסס פשתן פשתן לובש" = 28, משולש 7, פעמים קסא, והשאר = 21, משולש 6, פעמים קסא).

...וזקוק הוא לעזר כנגדו זו אשה.

"עזר כנגדו" = 360 = 10 פעמים לו (סוד "לו עזר כנגדו", כמבואר במ"א), לו = לאה. אשה = 306, היהלם של טוב (טוב פעמים חי). יחד = 666, המשולש של לו-לאה. "עזר כנגדו זו אשה" = 679 = 7 פעמים מהיטבאל = סכום שבעת מספרי "מגן דוד" הראשונים, מ-1 עד 253 = מטרד ("מהיטבאל בת מטרד"), בחינת "טרדה גדולה" הנחוצה לשם תיקון חלקו בעולם, כדלקמן. "טרדה גדולה" = צמצום = זהב פעמים זהבה-חוה ("בת מי זהב").

וזהו ג"כ הסדר השווה לכל שהתוו במשנה (אבות ספ"ה) בן חמש למקרא כו' למשנה כו' לתלמוד, ורק אח"כ בן יח לחופה כי באופן זה הרי כשבא לכלל לרדוף (שהוא הוא "טרדה גדולה" אשר בשו"ע אדמוה"ז דלקמן) בתקון עוה"ז...



 

האתר הנ"ל מתוחזק על ידי תלמידי הרב

התוכן לא עבר הגהה על ידי הרב גינזבורג. האחריות על הכתוב לתלמידים בלבד

 

טופס שו"ת

Copyright © 2024. מלכות ישראל - חסידות וקבלה האתר התורני של תלמידי הרב יצחק גינזבורג. Designed by Shape5.com