חיפוש בתוכן האתר

שיעורים על ספרים
  • קונטרס העבודה   ( 11 מאמרים )

    שיעורי הרב יצחק גינזבורג על קונטרס העבודה מכ"ק אדמו"ר מוהרש"ב.

  • רמ"ח אותיות   ( 61 מאמרים )

    רמח אותיות הוא אוסף של אימרות חסידיות מוסמכות, שנשמעו על ידי המשפיע הראשי בתומכי תמימים בליובאוויטש, ר' שמואל גרונם (רש"ג) אסתרמן, שזכה להיות ממושפעיו של גדול ה'עובדים' בחסידות חב"ד ר' הלל מפאריטש.

    הכתב הזה עלה לדפוס רק בשנים האחרונות. עד אז נשאר ככתב פנימי. הסיבה לאי-פרסומו כל השנים הוא היותו מכיל אמירות חדות, שעלולות היו להיתפס בצורה קיצונית ולגרום נזק (ועד כדי שפיכות דמים, כנודע). בנוסף, יש בו התייחסויות לגדולי ישראל, שלא רצו שיפורסמו ויובנו באופן לא נכון. כמובן, הדברים לא נאמרו לשם זלזול לשמו, אלא לשם לימוד. הדברים אמתיים ואמת צריך לפרסם, לכן המטרה שאנחנו לומדים כאן את הכתב הזה היא ללמוד ולפרש את האמת שיש בהם. כדי שיוכלו להיות מופצים. כאן יש את החידושים הפנימיים ביותר ב'עבודה', הסולת הנקיה, שלא נמצאים בשום מקום, אפילו לא בספר 'כתר שם טוב'.

  • חנה אריאל - ספרי ר' אייזיק מהומיל   ( 5 מאמרים )
  • מלכות ישראל   ( 8 מאמרים )
  • סוד ה' ליראיו   ( 174 מאמרים )

    סוד ה' ליראיו (הוצאת גַל עֵינַי, תשמ"ה) היה הספר המלא הראשון של הרב יצחק גינזבורג שליט"א שיצא לאור. "מבוא לחכמת האמת ועבודת ההתבוננות" נכתב בשער הספר, והוא נועד להציג ללומדיו את עיקרי פנימיות התורה על פי הקבלה והחסידות. הספר כולל חמשים "שערי התבוננות", שהמכנה המשותף שלהם הוא העיון במבנה שם הוי' ב"ה – "שם בן ד'" – וכיצד הוא מתגלה בשלל תופעות בתורה ובבריאה.

    מאז צאתו של הספר לאור הוציא הרב גינזבורג עוד עשרות רבות של ספרים, העוסקים בשלל תחומים ומעמיקים בהם באור הקבלה והחסידות. ברם, חלק גדול מחידושיו ועיקרי שיטתו, שכל הספרים הבאים נשענים עליהם וצומחים מתוכם, מרוכזים בספר ראשון זה.

    "סוד ה' ליראיו" נכתב בסגנונו של הרב, ללא עריכה נוספת מצד תלמידים, ועל כן הוא מתאפיין בתכלית הקצור, המתאימה בעיקר למתמצאים. עם זאת, תוך כדי כתיבת הספר ולאחר שיצא לאור, העביר הרב סדרת שיעורים ארוכה על שעריו השונים. שעורים אלו הצטיינו בהרחבה רבה והסברה בהירה, המפענחות ומפתחות את הנעלם בכתוב.

    בתקופה האחרונה זכינו לסדר את ארכיון הקלטות הגדוש של שיעורי הרב ולהמירו לפורמט דיגיטלי, וכך עלה בידינו לאתר סדרת שיעורים זו כמעט במלואה. שִׁכְתוּב שעורים אלו מהווה את עיקרה של הסדרה המונחת לפניכם. כעת יכול כל קורא, גם אם אין לו הכרה מעמיקה עם תורת הקבלה והחסידות, להכנס בסודו של ספר מופלא זה וללומדו על הסדר (מתוך הקדמת הסדרה).

  • ליקוטי מוהר"ן   ( 2 מאמרים )
  • שערי אהבה ורצון   ( 1 מאמר )
  • בריש הורמנותא דמלכא   ( 1 מאמר )
  • הרכבת אנוש לראשנו   ( 20 מאמרים )

    מאמר "הרכבת אנוש לראשנו" של הרה"ח רבי הלל מפאריטש. המאמר עוסק בדמיות שני המשיחים - משיח בן יוסף ומשיח בן דוד - ובדמותו של ה"גואל אחרון" - רעיא מהימנא.

     מאמר זה יצא לאור מכתב יד בשנת תשד"מ על ידי הרב יצחק גינזבורג שליט"א. למאמר צורפו סיכומים וביאורים מתוך שיעורים שהוקלטו, בהם "התוספת מרובה על העיקר".

  • אודיו סוד ה'   ( 4 מאמרים )
  • כתר שם טוב   ( 14 מאמרים )

האתר הנ"ל מתוחזק על ידי תלמידי הרב

התוכן לא עבר הגהה על ידי הרב גינזבורג. האחריות על הכתוב לתלמידים בלבד

 

טופס שו"ת

Copyright © 2024. מלכות ישראל - חסידות וקבלה האתר התורני של תלמידי הרב יצחק גינזבורג. Designed by Shape5.com