חיפוש בתוכן האתר

תורה בשמחה ובפנימיות בשבועות תש"פ - ב' סיון תש"פ – כפר חב"ד הדפסה דוא

בע"ה

ב' סיון תש"פ – כפר חב"ד

תורה בשמחה ובפנימיות בשבועות תש"פ

קטע מהתוועדות הכנה למתן תורה

סיכום שיעורי הרב יצחק גינזבורג שליט"א[א]

שלום לכולם. אנחנו מתכוננים עכשיו לחג שבועות, "זמן מתן תורתנו". עוד שעה קלה כבר מתחילים "שלשת ימי הגבלה". הברכה המסורתית שהרבי תמיד היה מברך לפני שבועות את כולם היא "קבלת התורה בשמחה ובפנימיות". הרבה פעמים דברנו על הביטוי והסברנו מהי שמחה ומהי פנימיות, אבל ראוי כל שנה לחשוב מחדש. בעצם, גם הרבי הקודם היה מברך כך – שנזכה לקבל את התורה בשמחה ובפנימיות.

כמו שנראה, יש רמז מאד יפה ששייך במיוחד לשנה שלנו – תש"פ. תש"פ ר"ת תורה-שמחה-פנימיות – קבלת התורה בשמחה ובפנימיות. זהו כבר רמז יפהפה, אבל לא רק זה – אם עושים את החשבון, יש חשבון מפורסם של המלה תורה, 611, בחלוקה למרכיבים הראשוניים, 13 פעמים 47, אהבה פעמים בטול. בטול הוא פנימיות החכמה, "אורייתא מחכמה נפקת". כשמחברים את המלים שמחה-פנימיות הן עולות 949 – גם כפולת אהבה, אהבה פעמים חכמה, בגימטריא אהבת ישראל. כמו שלפני התפלה כל אחד מקבל על עצמו את מצות עשה של "ואהבת לרעך כמוך" – הכלי להתפלל בשם כל ישראל, שהקרבן שלי (תפלה במקום קרבן) יהיה "תמים יהיה לרצון" – כך גם הכלי לקבל את התורה תורה הוא אהבת ישראל. שייך גם לראש חדש סיון שהיה אתמול, "ויחן שם ישראל נגד ההר" – "כאיש אחד בלב אחד". בשביל לקבל את התורה צריך לחנות – גם "ויחן" מלשון חן, שכל אחד ימצא חן בעיני השני – "כאיש אחד בלב אחד". שוב, שתי המלים שמחה-פנימיות עולות יחד אהבת ישראל, שהוא 73 פעמים אהבה. 73 היינו חכמה. נראה פה את היפי: חכמה היא שם הספירה, הכח בנפש, ופנימיות החכמה היא בטול, כפי שיודעים ולומדים כל הזמן. משה רבינו, נשמת החכמה של עם ישראל ("מן המים משיתהו", מי החכמה), חי 120 שנה – חכמה ועוד בטול, שם הספירה עם התכונה הפנימית שלה (כאשר ההפרש ביניהם הוא שם הוי' ב"ה – "הוי' בחכמה", הוי' בטול = חכמה). שוב, תורה היא אהבה פעמים בטול ושמחה-פנימית עולה אהבה פעמים חכמה – ממש זוג מן השמים. חכמה פעמים אהבה היא יחסית הכלי לקבל את ה-בטול פעמים אהבה, האור של התורה – "תורה אור".

כעת נחבר יחד: אמרנו ש-חכמה ו-בטול עולות 120. אם כן, השנה שלנו היא – תש"פ, תורה-שמחה-פנימיות – 120 פעמים אהבה. ראשי התיבות, תש"פ, עולים 780 – גם כפולת אהבה, כפולה של שם הוי', 60 פעמים אהבה. אז כמה יהיה שוה כל השאר (בלי ראשי התיבות)? בדיוק אותו מספר – תש"פ! משהו פלאי לגמרי, "נפלאות מתורתך", שהשנה שלנו היא-היא השנה לקבל את התורה, ו"תורה חדשה מאתי תצא", תורת משיח, בשמחה ובפנימיות. תש"פ היינו משולש טל, "הוי' אחד", אז ראשי התיבות הם מ-1 עד 39 וכל שאר האותיות מ-39 עד 1, זו צורת היהלום של טל. טל שייך לתורה – "טל תורה מחייהו". על כל דבור ודבור ששמענו "פרחה נשמתם" והקב"ה החזירה בטל של התורה – "טל אורות טלך".

זו הקדמה יפה לקבלת התורה בשמחה ובפנימיות השנה.

 



[א] נרשם על ידי איתיאל גלעדי. לא מוגה.

Joomla Templates and Joomla Extensions by JoomlaVision.Com
 

האתר הנ"ל מתוחזק על ידי תלמידי הרב

התוכן לא עבר הגהה על ידי הרב גינזבורג. האחריות על הכתוב לתלמידים בלבד

 

טופס שו"ת

Copyright © 2024. מלכות ישראל - חסידות וקבלה האתר התורני של תלמידי הרב יצחק גינזבורג. Designed by Shape5.com