חיפוש בתוכן האתר

הדלקת מדורת לג בעומר - אור לח"י אייר תשע"ט – מרינה-רושצ'ה, מוסקבה הדפסה דוא

בע"ה

אור לח"י אייר תשע"ט – מרינה-רושצ'ה, מוסקבה

הדלקת מדורת לג בעומר

סיכום שיעורי הרב יצחק גינזבורג שליט"א[א]

שמחת התגלות פנימיות התורה

כבוד הרב לאזאר שליט"א וכל הקהל הקדוש, לג בעומר שמח!

כתוב שרשב"י, רבי שמעון בר יוחאי, הוא רבי שמח – מכל הצדיקים הוא הכי שמח. הוא רצה שביום הזה כולנו נשמח – נשמח במתן תורה של פנימיות התורה.

מקבלים את פנימיות התורה היום ועוד שבועיים מקבלים את כל התורה כולה, בחג שבועות. סימן שבדור שלנו, דור של משיח, קודם צריך להתקשר לפנימיות – לקבל את הפנימיות – ואחר כך, בזכות זה, מקבלים את כל התורה כולה.

אין שמחה כשמחת הגילוי, ההתגלות, של הנשמה של התורה. הנשמה של התורה קשורה לנשמה של עם ישראל, קשורה לפנימיות של אור אין סוף ברוך הוא. זהו היום הזה, הקשר בין פנימיות התורה, הפנימיות שלנו והפנימיות של ה'.

שמחת רשב"י ביום הזה, יום ההילולא שלו, היא שמחה של התגלות הסודות הכי עמוקים בתורה. הדבר שהכי משמח אותנו הוא גילוי אור ה' שבתוך סודות התורה.

אנחנו כולנו מחכים לביאת המשיח, שיבוא ויגאל אותנו – את כל עם ישראל ואת כל העולם כולו. גם כתוב שמשיח הוא אותיות יִשמח ויְשמח. צריך הרבה לשמוח בשביל לזכות לביאת המשיח.

הלידה של ל"ג בעומר

שמחה היא גם הכח בנפש ללדת – כתוב "אם הבנים שמחה". לג בעומר הוא יום של ילדים. שכל מי שצריך ילדים – כל הנשים – שיהיו הרבה ילדים והאמא תהיה שמחה, "אם הבנים שמחה". זה הכח של רשב"י.

גם הרבי שלנו הכי אהב ילדים. היום, "הוד שבהוד", הוא גם הקשר בין רבי שמעון בר יוחאי לרבי שלנו. כתוב ש"הוד שבהוד" שוה בגימטריא מנחם מענדל.

שה' יברך ויתן לנו כח ושמחה, צריך הרבה שמחה כדי שכל אחד – גם האמהות, וגם כל אחד – יוליד, יוציא מהכח אל הפועל כל מה שה' נותן לו לעשות, את השליחות שלו. כל אחד הוא שליח להביא משיח, והיום הזה מקבלים כח בנפש ללדת, ללדת את הפוטנציאל שבנפש.

הרבי אמר ש-שליח שוה בגימטריא שמח – להיות שליח זה להיות שמח. שכולנו נזכה להיות שלוחים שמחים להביא את המשיח תיכף ומיד ממש.



[א] נרשם על ידי איתיאל גלעדי. לא מוגה.

Joomla Templates and Joomla Extensions by JoomlaVision.Com
 

האתר הנ"ל מתוחזק על ידי תלמידי הרב

התוכן לא עבר הגהה על ידי הרב גינזבורג. האחריות על הכתוב לתלמידים בלבד

 

טופס שו"ת

Copyright © 2024. מלכות ישראל - חסידות וקבלה האתר התורני של תלמידי הרב יצחק גינזבורג. Designed by Shape5.com