חיפוש בתוכן האתר

"קול יעקב" ו"ידי עשו" בקבלת המצוות - אור לר"ח מנחם-אב ע"ה – כפר חב"ד הדפסה דוא

בע"ה

אור לר"ח מנחם-אב ע"ה – כפר חב"ד

"קול יעקב" ו"ידי עשו" בקבלת המצוות

הקלטה לקראת סמינר לבני נח במקסיקו

סיכום שיעורי הרב יצחק גינזבורג שליט"א[א]

התעצמות עם אבינו שבשמים

שלום לכל המשתתפים בסמינר במקסיקו. התאריך העברי של היום – בו מתקיים הסמינר – הוא ג' אב. אב הוא לשון אבא, ו-ג – 3 – שוה אב. כלומר, היום בעצם הוא יום ה-אב שבאב – האבא שבאבא – היום שצריך להתעצם עם אבינו שבשמים. איך כל אחד בעולם, יהודי או חסיד אומות העולם, מתחבר לאבא? על ידי ששומעים בקולו ומתחברים למצוות שלו. ליהודים יש את כל תריג מצוות התורה ולחסידי אומות העולם יש את 7 מצוות בני נח. ככה מתחברים לאבא שבאבא, התאריך של היום בהשגחה פרטית.

תורה שבכתב ותורה שבעל פה

יש בתורה שתי בחינות, שתי תורות, תורה שבכתב ותורה שבעל פה. במתן תורה, במעמד הר סיני, קבלנו את התורה שבכתב עם כל תריג מצוות של היהודים וגם שבע מצוות בני נח. אחר כך יש מסורת, תורה שבעל פה שממשיכה להתגלות ולהתפתח עד הדור שלנו. בעצם התורה שבעל פה היתה עוד לפני מתן תורה. אברהם אבינו – האבא של עם ישראל ובעצם גם "אב המון גוים" של כל אומות העולם – החל ללמד תורה ולקרב אליה את כולם, "ויקרא שם בשם הוי' אל עולם".

קבלת התורה בכתב ("ידי עשו") וקבלת התורה בפה ("קול יעקב")

כשבן אדם לומד תורה בפה, וגם מתחייב ללמוד תורה וללכת בדרך התורה, לקיים מצוות – ההתחייבות בפה היא בחינת תורה שבעל פה. כשאדם חותם עצמו ממש ביד, בעט על הניר, שהוא מתחייב לקיים את מצוות התורה – כל אחד לפי המצוות שלו – זו בחינת תורה שבכתב. כתוב ש"הקֹל קול יעקב והידים ידי עשו". התורה שבעל פה היא קול ודבור, היא שייכת ליעקב, ליהודים, אבל התיקון של אומות העולם הוא תיקון של עשו, הוא דווקא בידים – בידים חותמים. לא כותבים בפה אלא חותמים ומתחייבים ביד. כתוב שיעקב גם צריך לאמץ לעצמו – לרשת – גם את "הידים ידי עשו". זה תיקון עולם וביאת משיח, שיהיה חבור בין התורה שבעל פה של יעקב והתורה שבכתב של עשו.

בזה אנחנו מאחלים לכולם יום מוצלח מאד, יום של התעוררות, יום של שמחה – דווקא עכשיו, אם מתחייבים ללכת בדרך אבינו שבשמים מתמלאים בשמחה וככה גם עושים את תיקון התקופה הזו, שנבנה בית המקדש השלישי והנצחי בירושלים עיר הקדש על ידי משיח צדקנו במהרה בימינו אמן.

 

 

 



[א] נרשם על ידי איתיאל גלעדי. לא מוגה.

Joomla Templates and Joomla Extensions by JoomlaVision.Com
 

האתר הנ"ל מתוחזק על ידי תלמידי הרב

התוכן לא עבר הגהה על ידי הרב גינזבורג. האחריות על הכתוב לתלמידים בלבד

 

טופס שו"ת

Copyright © 2024. מלכות ישראל - חסידות וקבלה האתר התורני של תלמידי הרב יצחק גינזבורג. Designed by Shape5.com