חיפוש בתוכן האתר

מכתב לראש השנה תשע"ג הדפסה דוא

מכתב לראש השנה

לקראת ראש השנה הבא עלינו לטובה, נתבונן בסימנים טובים למספר השנה הבאה, תשע"ג – כמו שבראש השנה עצמו אנו מביאים לשולחן מאכלים ששמם רומז לסימן טוב.

הסימן הראשון: תשע"ג שווה בגימטריא "גַּל עֵינַי וְאַבִּיטָה נִפְלָאוֹת [מִתּוֹרָתֶךָ]", וכן בראשי תבות: תהא שנת גל עיני. אנו מצטרפים לתפילת דוד המלך שה' יפקח את עינינו לראות נפלאות – הן את נפלאות התורה עצמה, גילוי סודותיה ורזיה העמוקים, והן נפלאות בכל צעד בחיינו מכוח התורה ("מִתּוֹרָתֶךָ" – מכח התורה).

"נִפְלָאוֹת" רומז לשני פלאים של חכמת ה' המלובשת בתורה. פלא אחד הוא ש"העונג העליון" הופך בעצמו לחכמה. העונג הוא ה'חוש' הכי עדין בנפש, והוא המניע החשאי של כל כוחות הנפש הגלויים. כך גם התענוג של ה', כביכול, הוא המניע הפנימי לכל בריאת העולם והנהגתו. הפלא הוא שתענוג זה הופך בעצמו להיות חכמה, חכמת התורה שאותה אנו יכולים להשיג ממש בשכלנו וכך להתענג על ה'.

הפלא השני של החכמה, שהיא יורדת ופועלת אחדות בין הקצוות השונים. נאחל לעצמנו לראות את הפלא של אחדות אמיתית בין כל היהודים, מכל הגוונים, העדות והדעות.

רמז נוסף: תשע"ג בגימטריא "רָחַשׁ לִבִּי דָּבָר טוֹב" (תהלים מה). הפסוק "גל עיני" עסק בעינים ובחכמה, ואילו הפסוק הזה עוסק בלב, שיש בתוכו "רחש", התרחשות ותנועה לקראת "דבר טוב". צריך להתחיל מתנועה פנימית, דרישה עמוקה הבאה מפנימיות הלב שלנו ומביאה בהתאם לגילוי הרובד הפנימי של הופעת ה', כמו בפסוק "לְךָ אָמַר לִבִּי בַּקְּשׁוּ פָנָי אֶת פָּנֶיךָ ה' אֲבַקֵּשׁ".

ומהו ה"דָּבָר טוֹב"? ממשיך הפסוק: "אֹמֵר אָנִי מַעֲשַׂי לְמֶלֶךְ לְשׁוֹנִי עֵט סוֹפֵר מָהִיר" – כל מה שאני עושה הוא למען המלך, למען מלכות-ישראל שבה מתגלה מלכות ה' בעולם.

פסוק זה קשור במיוחד לראש השנה, היום שבו מכתירים את ה' למלך, היום שבו הדברים-הטובים מתחילים לרחוש ולנוע, לפרות ולרבות. בכל ראש השנה יורד אור חדש, שעדיין לא היה מעולם, כמו לידה של נשמה חדשה. לכן ראש השנה הוא זמן מסוגל לפקידת עקרות, "בראש השנה נפקדה שרה רחל וחנה" הרמוזות במלה רָחַשׁ – ראשי תבות: רחל חנה שרה.

הלידה העיקרית שאנו מצפים לה היא לידתו של מלך המשיח, "מַעֲשַׂי לְמֶלֶךְ" – הוא מלך המשיח (שכל מזמור מ"ה בתהלים מוקדש לו). המשיח הוא הוא ה"דָּבָר טוֹב" שיבוא לעם ישראל ולעולם כולו, וכן "דָּבָר" רומז למנהיג בלשון חז"ל, "דַּבָּר אחד לדור". "דָּבָר טוֹב" עולה בגימטריא "זה הדבר" – הביטוי המיוחד לנבואת משה רבינו שבה יש זיהוי ודאי וברור. ביאת המשיח היא גילוי הדרגה הזו, שבה יתבררו הספקות ויסתלקו דמיונות-השוא.

יחד עם תפילה לגילוי הנפלאות שבתורה, וגילוי הנפלאות בעולם מכח התורה, עלינו לפעול בחשק נמרץ מתוך הלב למען מלכות ישראל, לאחדות אמיתית של כל היהודים שתביא בע"ה את גילוי מלך המשיח במהרה בימינו.

בברכת שנה טובה ומתוקה, כתיבה וחתימה טובה לכל בית ישראל

Joomla Templates and Joomla Extensions by JoomlaVision.Com
 

האתר הנ"ל מתוחזק על ידי תלמידי הרב

התוכן לא עבר הגהה על ידי הרב גינזבורג. האחריות על הכתוב לתלמידים בלבד

 

טופס שו"ת

Copyright © 2024. מלכות ישראל - חסידות וקבלה האתר התורני של תלמידי הרב יצחק גינזבורג. Designed by Shape5.com